Hanis here :)
DISCLAIMER

Assalamualaikumm, bonjour! Welcome to my world. I'm Hanis Zahirah :D I went to SMK Taman Daya 3. I do love my blog, so please do not throw any rubbish here. Thank you :) Kbyee.


Navigation!

Diaries Owner Darl Friends

LET'S DANCE



CREDITS

Template: Nur Hidayah
Edited By: Hanis Zahirah
Others:   



Kawan :'/

Assalamulaikum.

Rasullulah SAW dalam sebuah hadis mengatakan :

"Ketahuilah bahawa di dalam badan ada seketul daging, apabila ia baik, baiklah badan seluruhnya dan apabila ia rosak, rosaklah sekaliannya. Ketahuilah ! Itulah yg dikatakan hati"
(Hadis riwayat Al-Bukhari Muslim)

"Kawan makan kawan" mmg lumrah dlm kehidupan. Byk kenangan pahit dan manis yg kita lalui selama ini. Baru kita sedar, kehidupan bukan semudah yg disangka. Sepanjang kehidupan selama 17tahun ni, kita belajar erti persahabatan. Kawan. Sahabat. Silih berganti. Dari tadika ke sch keb. ke sch men. dan seterusnyaaa . . . . . . Kenal manusia yg berlainan. Peribadi yg berlainan. Walaupun rmbut sama hitam tp hati lain-2. Tak siapa yg tahu. Jgn disangka kawan yg seperti malaikat dihadapan kita tidak boleh menjadi sejahat-2 manusia di belakang kita. Jgn mudah prcayakan org lain. Apatah lg jika org itu baru kita kenal. Namun, org yg sudah lama kita kenal juga boleh tikam kita dari belakang. Tak siapa yg tahu. Hati manusia mudah berubah. Bkn manusia nama nya kalau tidak ada sifat iri hati, dengki mahupun cemburu terhadap kebahagiaan org lain. Kita tidak mahu bahagia atas penderitaan org. Kita tidak mahu membina istana emas atas kesengsaraan org. Mungkin kita yg salah sbb terlalu lantang berbicara. Paling kurang pun kita sedar bahawa tidak manis rasanya utk melakukan kejahatan terhadap org lain. Maaf sekiranya kita bersalah. Maaf sekiranya kita melarang. Kita hanya mempertahankan hak kita yg kau rosakkn sbelum ia musnah ditelan lautan. Maaf wahai perempuan, mahupun lelaki !

Berat mata memandang, berat lg bahu memikul :')
Berhati-hati lah kawan :)