Hanis here :)
DISCLAIMER

Assalamualaikumm, bonjour! Welcome to my world. I'm Hanis Zahirah :D I went to SMK Taman Daya 3. I do love my blog, so please do not throw any rubbish here. Thank you :) Kbyee.


Navigation!

Diaries Owner Darl Friends

LET'S DANCE



CREDITS

Template: Nur Hidayah
Edited By: Hanis Zahirah
Others:   



Sahabat

Assalamulaikum guys. Harini nak ckp pasal kwn. Yess, kawan. Apa erti kawan? Erti kawan adalah orang yang ada disisi kita saat kita senang mahupun susah. Tempat kita mengadu masalah selain daripada family :)

Erti sebuah persahabatan :
Semalam kita jadi kawan kerana kenangan silam.
Hari ini kita masih berkawan kerana janji semalam.
Esok kita masih lagi berkawan kerana kita saling mendoakan.
Hari-hari mendatang kita akan terus berkawan kerana esok kita ada azam…
Tapi andai esok tiada lagi,
Kita tetap akan berkawan.Selama-lamanya kita akan berkawan
Walaupun dalam kenangan.

Mengenali seseorang itu kadangkala membuat kita ketawa, mengenali seseorang itu membuat kita mengalir air mata. Sesungguhnya mengenali seseorang itu membuat kita mengenali 1001 rasa. Marah, sedih, ketawa, sayang, rindu tetapi sedarkah mengenali seseorang itu sebenarnya satu anugerah. Biarpun kehadirannya hanya seketika atau sekadar teman sementara. Bersyukurlah.

Carilah seribu sahabat dalam pergaulan kerana seribu sahabat belumlah banyak. Jauhilah seorang musuh kerana musuh yang seorang itu sudah lebih daripada banyak :)

Sahabat,
Tegurlah aku andai aku terleka,
Ingatlah aku andai aku terlupa,
Ajarlah aku andai aku tersilap,
Bimbinglah aku andai aku tersesat,
Perbetulkan aku andai aku tersasar,
MAAFKAN aku andai aku TERSALAH.


"Orang yang paling cepat meminta maaf adalah orang yang berani. Orang yang paling cepat memaafkan adalah orang yang paling kuat. Orang yang cepat melupakan kesalahan orang lain adalah orang yang paling bahagia :)"

Nota kaki: Alhamdullilah aku dipertemukan dengan beberapa kawan. Semoga silaturahim dan ukhwah yang dibina ini kekal selamanya hingga ke syurga. InsyaAllah :')